Ääh... Meidän piti lähteä kivalle moottorikelkkareitti-lenkille, mutta eihän tuolla edes pysyisi pystyssä! Ulkona siis pyryttää niin kovaa, ettei näkisi edes edellään kävelevää koiraa. No ehkä ei ihan niin kovaa, mutta kovaa kuitenkin. Illalla olisi vuorossa agilityä, joten jonkinlainen energian poisto -pyrähdys on tehtävä ennen sitä.

Esan kanssa tuossa koluttiin taas joka nurkka talosta, kun olin hukannut näyttelyhihnan. Se on ollut kateissa ehkä noin 57 kertaa sen lyhyen meillä olon aikana, koska olen tosi hyvä piilottamaan sen. Muutenkin olen erittäin etevä huomaamattani laittamaan tavaroitani ja muidenkin tavaroita hyviin paikkoihin, tarkoituksenani siivota tai muuten vain laittaa tavaroita "talteen" ja niitä sitten etsitään jos ei kissojen niin koirien kera. Tällä kertaa hihna löytyi - valmiiksi pakattuna katsokaas - matkakassin sivutaskusta. Että oli minulla jonkinlainen idea ollut mukana, kun sen olen sinne sullonut, mutta se idea oli häipynyt sen saman tien muististani. Mutta olisihan se pakatessa löytynyt, nyt vain ehdittiin vielä vähän harjoitella. Viimeksi se löytyi sohvatyynyjen alta ja sitä edellisen kerran pahviroskiksesta... Montakohan kertaa se vielä löytyy ennen kuin katoaa iäisyyksiksi? No, minä olenkin halunnut sellaista toisenlaista hihnaa. Ehkä tämä kaikki onkin vain alitajuista tahallista - uuden hihnan toiveessa..

Lintu on tänään ollut taas kirkasääninen komentoora, laitoin sille uima-altaankin, mutta koska sen oma on jäänyt Sotkamoon, allas on Foxyn keraaminen vesikuppi. Se ei siitä kuitenkaan innostunut, vaikka pari kertaa yritin nostaa sen siihen reunalle ihastelemaan peilikuvaansa vedenpinnassa ja kelluvia salaatinlehtiä, joita olin sinne silpunnut houkuttimeksi. Kiipesi vain takaisin häkkiinsä ja sieltä se on komentanut aina kun vesihana on päällä tai koira juo vettä. Se on oikein intohimoinen uimari, kun sille laittaa sen oman altaan, mutta se joutuu nyt odottamaan hetken ja kärsimään suihkupullon hyökkäyksistä. Sama juttu kuin koirilla, itse voi kyllä mennä uimaan, mutta jos joutuu suihkuun niin jopas vain on ikävää.

Esa tuolta huutelee: "Pitäskö öh, lähtee... tai ei tuolla kyllä oikein vieläkää..." Näin tarmokkaita lenkittäjiä täällä ollaan. :) Vaan jos laittais ensin ruokaa ja sitten me lähdetään tuli taivaalta mitä tuli.